Cel kursu:
Nabycie wiedzy i umiejętności wymaganych do pracy w biurach, sekretariatach oraz działach kadr i płac, z wykorzystaniem programów komputerowych i urządzeń biurowych.
Wymagania wstępne
W kursie mogą uczestniczyć osoby posiadające wykształcenie min. podstawowe lub gimnazjalne choć należy wziąć pod uwagę preferencje pracodawców w kwestii min. średniego wykształcenia dla kandydatów do pracy na stanowisko pracownik ds. osobowych.
Do udziału w kursie powinny być kierowane osoby z umiejętnością analitycznego myślenia, mające predyspozycje do działania na liczbach.
Kandydatów do pracy w sekretariacie powinna cechować: podzielność uwagi, łatwość wypowiadania się w mowie i piśmie, zdolność oceny i przewidywania sytuacji, zdolność przekonywania i negocjowania, asertywność, dyspozycyjność, miła aparycja, odporność emocjonalna i zrównoważenie, kreatywność, samodzielność, zamiłowanie do ładu i porządku, kultura osobista.
Wskazane jest podstawowe doświadczenie w posługiwaniu się komputerem. Bez tego doświadczenia można nie nadążać na zajęciach z komputerami.
Osoby pragnące nabyć lub udoskonalić swoje umiejętności posługiwania się komputerem zapraszamy na zajęcia z podstaw obsługi komputera.
Forma kształcenia
Ramowy program kursu
ELEMENTY PRAWA ADMINISTRACYJNEGO – 12 godzin
- administracja publiczna, prawo administracyjne, podstawowe pojęcia
- źródła prawa administracyjnego
- akt administracyjny
- postępowanie administracyjne
- sądowa kontrola decyzji i postanowień
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I ARCHIWIZACJA – 4 godziny
- Przegląd wymagań prawnych
- Kategorie archiwalne, rodzaje archiwów, archiwizacja dokumentacji
- Sposoby bezpiecznego gromadzenia dokumentów oraz innych nośników informacji (dyskietki, CD, dyski)
- Sposoby bezpiecznego niszczenia dokumentów oraz innych nośników informacji (dyskietki, CD, dyski)
REDAGOWANIE PISM I LISTÓW, PISANIE RAPORTÓW (ćwiczenia) – 12 godzin
m. in.:
praca na komputerze w programie: edytor tekstu – MS Word, w tym co najmniej: rodzaje formularzy i blankietów korespondencyjnych, układy graficzne pism, zasady sporządzania pism, protokołów, sprawozdań, notatek służbowych, formy i zasady sporządzania zaproszeń, skróty i skrótowce w korespondencji, rozmieszczenia poszczególnych elementów pisma urzędowego, korespondencja procesowa.
TECHNIKA BIUROWA (ćwiczenia) – 8 godzin
Przedmiot obejmuje zajęcia praktyczne z obsługi urządzeń biurowych i wykorzystania komputera w sekretariacie, m.in. projektory multimedialne, rzutniki pisma, telefony, telefaksy, skanery, drukarki, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjne, bindownice i inne sposoby oprawy dokumentów.
Z zakresu wykorzystania komputera w sekretariacie uczymy programu do elektronicznego obiegu dokumentacji w firmie wspomagającego zarządzanie i controlling.
FUNKCJONOWANIE SEKRETARIATU – 8 godzin
m. in.:
TRENING INTERPERSONALNY – 12 godzin
m. in.:
umiejętności komunikacji ze współpracownikami i klientami, biurowy savoir-vivre, elementy wizażu.
TEMATYKA: Kadry, płace
MODUŁ I podstawowy – 68 godzin
- Prawo pracy – 12 godz.
- Prowadzanie dokumentacji pracowniczej – 2 godz.
- Ochrona danych osobowych i archiwizacja akt osobowych – 2 godz.
- Zasady podlegania składkom na ubezpieczenia zdrowotne – 2 godz.
- Dokumentacja i rozliczenia z ZUS – 4 godz.
- Problematyka podatku dochodowego od osób fizycznych z tytułu wypłaconych wynagrodzeń – 2 godz.
- Zasady naliczania wynagrodzeń i narzutów na wynagrodzenia – 8 godz.
- Dokumentacja i rozliczanie pracowników z Urzędem Skarbowym 4 godz.
- Płatnik – 12 godzin
- Program komputerowy kadrowo-płacowy: Symfonia Kadry i Płace – 20 godz.
MODUŁ II zaawansowany- 52 godziny
- Prawo pracy – rozszerzenie wiadomości – 4 godz.
- System, rozkład i okres rozliczeniowy czasu pracy – 4 godz.
- Niewykonywanie pracy a prawo do wynagrodzenia – 2 godz.
- Telepraca – 1 godz.
- Umowy o zakazie konkurencji – 1 godz.
- Obliczanie wynagrodzenia urlopowego oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop – 4 godz.
- Wynagrodzenie za czas choroby oraz świadczenia z ubezpieczenia społecznego – 4 godz.
- Zasady udzielania innych urlopów pracowniczych i zwolnień od pracy – 4 godz.
- Odprawy – 2 godz.
- Pozostałe świadczenia pozapłacowe dla pracownika – 2 godz.
- Rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych – 4 godz.
- Program komputerowy kadrowo-płacowy: Optima Kadry, Płace – 20 godz.
Razem 176 godzin
Dokument końcowy
oraz certyfikat CTI
Pozostali pracownicy obsługi biurowej (w odniesieniu do kodu: 411090) *
Specjalista do spraw wynagrodzeń (w odniesieniu do kodu: 242310) *
Pracownik do spraw osobowych (w odniesieniu do kodu: 441501) *
Cena zasadnicza 1760,00 zł.
Specjalna cena 1560,00 zł dla studentów i absolwentów WSEI * oraz ich bliskich
* WSEI – Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
Specjalna cena 1560,00 zł dla osób zapisujących się na kolejny kurs w CTI oraz ich bliskich.
Specjalna cena 1560,00 zł dla bliskich osób uczestniczących w kursie CTI.
Cena dla grup zorganizowanych – do uzgodnienia
Cenę dla osób, których udział w kursie finansowany jest ze środków publicznych ustalamy indywidualnie, uwzględniając koszty związane z wymaganiami projektu i zleceniodawcy
Istnieje możliwość wykupienia wybranych zajęć.
Miejsce
- CTI sp. z o.o. – Kraków ul. św. Filipa 17 lub
- miejsce wskazane przez uczestników (w przypadku grupy, co najmniej 10-osobowej)
Zapisy
Przyjmujemy zgłoszenia telefoniczne, listowne, e-mailem, można także podejść osobiście, jak wygodniej zapraszamy!
Materiały dydaktyczne
Kodeks pracy (książka), teczka akt osobowych, listy płac, skrypty, prezentacje, blankiety kadrowo-płacowe i urzędowe do ćwiczeń w wypełnianiu.
Kolejne edycje z otwartym naborem
System zajęć do wyboru: wieczorowy, weekendowy lub dzienny. Rozpoczniemy niezwłocznie po zebraniu grup. Decyduje kolejność zgłoszeń
Kursy i szkolenia związane tematycznie z kursem
Kliknij —> Pakiet MS Office lub wybrane moduły
Kliknij —> Podstawy obsługi komputera
Kliknij —> Projektowanie interaktywnych stron www
Kliknij —> Przeglądanie stron internetowych i komunikacja
Kliknij —> Efektywne określanie potrzeb szkoleniowych
Kliknij —> Język angielski dla pracowników administracyjnych, sekretarek i asystentek
Kliknij —> Inne kursy i szkolenia
Kontakt
Informacje i zapisy:
tel. 12 633 33 77, e-mail: szkolenia@cti.edu.pl
tel. kom.: 783 100 800; 605 287 595