Cel kursu
Przygotowanie do pracy w biurze z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży.
– nabycie wiedzy z zakresu przepisów prawnych związanych z przedmiotem kursu
– zapoznanie z czynnościami sekretarskimi
– nabycie umiejętności obsługi urządzeń biurowych: telefonów, telefaksów, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjnego (drukarka, ksero, skaner, faks), bindownicy i in.
– nabycie umiejętności redagowania pism i listów, pisania raportów z użyciem komputera
– poznanie zasad właściwej obsługi klientów w szczególności klientów biura i jednostki handlowej
– nabycie umiejętności wypełniania dokumentacji handlowej
Przykładowe zadania zawodowe:
– zajmowanie się przychodzącą i wychodzącą pocztą: rozkładanie, zapisywanie i rozdzielanie poczty
– pomaganie w organizowaniu spotkań klientów z szefem
– weryfikowanie propozycji spotkań klientów z szefem, a w razie potrzeby odwoływanie ich i zapisywanie nowych terminów
– obsługiwanie gości (klientów) zaproszonych do szefa na spotkania, konferencje, narady (przygotowanie i rozdawanie – potrzebnych materiałów, stemplowanie delegacji, podawanie napojów)
– sprawowanie nadzoru nad zakupami bieżącymi materiałów kancelaryjno-biurowych
– udzielanie informacji telefonicznych lub bezpośrednich
– prowadzenie listy adresowej, pocztowej, telefonicznej
– dbanie o wystrój biura
– obsługa urządzeń biurowych
– zawieranie transakcje sprzedaży
– sporządzanie faktur za towary i innych dokumentów handlowych na blankietach
– wykorzystywanie aktywnych metod sprzedaży
Perspektywy zatrudnienia
Stąd dobrze i nowocześnie wykształcony pracownik, potrafiący zaprezentować swoje predyspozycje do wykonywania zadań w wyuczonym zakresie, łatwiejznajdzie zatrudnienie.
– Funkcjonowanie sekretariatu – 12 godz.
– Trening interpersonalny – 12 godz.
– Czynności biurowe – 20 godz.
– Elementy prawa administracyjnego – 12 godz.
– Obliczenia i wypełnianie dokumentacji związanej ze sprzedażą – 20 godz.
– Obsługiwanie klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży – 12 godz.
Treści programowe
- Czynności sekretarskie – 8 godzin
- Ochrona danych osobowych i archiwizacja akt osobowych – 4 godziny
TRENING INTERPERSONALNY – 12 godzin
- Zarządzanie czasem i skuteczna organizacja pracy
- Umiejętności komunikacyjne
- Optymalizacja kontaktu z klientem
- Elementy wizażu
CZYNNOŚCI BIUROWE – 20 godzin
- Redagowanie pism i listów, pisanie raportów – 12 godzin (ćwiczenia/praca na komputerze)
- Technika biurowa – 8 godzin
przedmiot obejmuje zajęcia praktyczne z obsługi urządzeń biurowych, m.in. projektory multimedialne, rzutniki pisma, telefony- w tym obsługa połączeń wewnętrznych, przekierowania połączeń itp., automatyczne sekretarki, telefaksy, skanery, drukarki, kserokopiarki, urządzenia wielofunkcyjne, bindownice i inne sposoby oprawy dokumentów.
ELEMENTY PRAWA ADMINISTRACYJNEGO – 12 godzin
- administracja publiczna, prawo administracyjne, podstawowe pojęcia
- źródła prawa administracyjnego
- akt administracyjny
- postępowanie administracyjne
- sądowa kontrola decyzji i postanowień
OBLICZENIA I WYPEŁNIANIE DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ ZE SPRZEDAŻĄ – 20 godzin
- Dokumentacja handlowa
- Dokumentacja związana z dostawą
- zamówienia, oferty, umowy
- przyjmowanie zwrotu zakupionego towaru – protokół
- Dokumentacja związana ze sprzedażą
- faktury, rachunki, paragony
- podstawowe zasady sporządzania faktur
- stawki podatku VAT- ćwiczenia w obliczaniu
- doliczania zadanego narzutu
- udzielanie rabatu
- reklamacje i zwroty – dokumenty korygujące
Dokumentacja magazynowa
- sporządzania arkuszy spisowych – protokoły, prace inwentaryzacyjne
Rozliczenia i dokumentacja finansowa
- Rozliczenia gotówkowe (znaki pieniężne – klasyfikacja, identyfikacja, zabezpieczenia)
- Rozliczenia gotówkowe (znaki pieniężne – klasyfikacja, identyfikacja, zabezpieczenia)
- Rozliczenia bezgotówkowe za pomocą czeków (rodzaje czeków, zasady rozliczania)
- Rozliczenia bezgotówkowe za pomocą kart płatniczych (rodzaje kart, zasady rozliczania)
- Kasy fiskalne jako szczególna forma dokumentacji sprzedaży
- Rozliczenie i odprowadzanie utargów
Dokumentacja wymiany zagranicznej – omówienie
Formy wymiany i rozliczeń
Organizacja i dokumentacja dostaw
Dokumentacja celna i podatkowa
Dokumentacja w handlu zagranicznym
OBSŁUGIWANIE KLIENTA Z WYKORZYSTANIEM AKTYWNYCH METOD SPRZEDAŻY – 12 godzin
praca z klientem – obsługa klienta w sposób profesjonalny i kulturalny
rodzaje nabywców
proces decyzyjny nabywcy
rozmowa sprzedażowa
załatwianie reklamacji
walka o klienta
Obsługa trudnego klienta
– typologia trudnego klienta i sposoby obsługi klienta w zależności od jego charakterystyki
– asertywne reagowanie na agresywne zachowanie klienta, w tym asertywne przyjmowanie krytyki, asertywne wrażanie opinii
– radzenie sobie z negatywnymi emocjami i ze stresem powstałym w wyniku kontaktu z trudnym klientem
Osoby z wolnego naboru – 880zł
Zniżki! Specjalna cena dla słuchaczy Prywatnej Policealnej Szkoły nr 32 w Krakowie oraz dla studentów Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie jak również dla osób zapisujących się na kolejny kurs w CTI – o 100zł taniej.
grupy zorganizowane- do uzgodnienia
Dokumenty końcowe
Zaświadczenie o ukończeniu kursu (MEN).
Certyfikat CTI
Zapisy
Forma kształcenia
Miejsce
- Consulting and Training Institute Sp. z o.o. – Kraków ul. Wrocławska 8A lub ul. Św Filipa 17.
- Miejsce wskazane przez uczestników (w przypadku grupy, co najmniej 10-osobowej)
Materiały dydaktyczne
Zbiór zagadnień CTI: skrypty, druki, blankiety stosowane w praktyce gospodarczej.