Biznes plan to kompleksowe opracowanie opisujące przedsięwzięcie ekonomiczne: wprowadzenie nowego produktu lub usługi, wejście na nowy rynek itp. Biznes plan odpowiada na cztery zasadnicze pytania:
- Co należy zrobić?
- Kto ma to zrobić?
- Jak?
- Za ile?
Biznes plan pomaga w sformułowaniu celów krótko- i średniookresowych, możliwości i szans ich osiągnięcia w oparciu o analizę całego przedsiębiorstwa i jego otoczenia.
Jest bardzo pomocnym narzędziem, dzięki któremu można uzyskać m.in. takie korzyści jak:
- Przekonanie udziałowców oraz pracowników do słuszności przedsięwzięcia
- Uzyskanie źródeł finansowania
- Zidentyfikowanie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń przedsięwzięcia
- Ocenę opłacalności planowanego przedsięwzięcia
Typowy biznes plan zawiera:
- Streszczenie (cel sporządzenia biznes planu)
- Prezentacja firmy (historia, misja, profil, struktura organizacyjna, wyniki finansowe)
- Prezentacja przedsięwzięcia inwestycyjnego (cel, harmonogram zadań, wykonawcy, finansowanie, rentowność)
- Analiza marketingowa (analiza konkurencji, rynku zbytu, rynku dostawców etc.)
- Plan marketingowy (dystrybucja, promocja, polityka cenowa)
- Analiza finansowa (analiza sprzedaży, kosztów, rentowności, wskaźnikowa)
- Analiza SWOT
- Wnioski i podsumowanie.
Ceny usług
Ceny usług ustalane są indywidualnie: